هزینه لیزر فیستول مقعدی

یکی از بیماری های نشیمنگاهی که از ایجاد مجرای عفونی در میان دو بافت از بدن به وجود می آید, فیستول نام دارد. به طور معمول افرادی که به این عارضه مبتلا می شوند, سعی دارند با روش های خانگی و دارویی خود را درمان کنند ولی هیچ کدام از آن ها درمان قطعی نخواهد بود. یکی از سولات مهمی که بیماران به محض مراجعه به کلیلنیک از پرسنل ما می پرسند, هزینه لیزر فیستول مقعدی است که نسبت به عمل های باز و سنتی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با این بیماری بیشتر صحبت کنیم; پس تا پایان با ما همراه باشید.

فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی چیست و دلایل بروز آن چه می باشد؟

فیستول در لغت به معنی ارتباط یک یا چند حفره به یکدیگر می باشد که در اکثر اوقات دارای مسیرهای مخاطی زیادی در نواحی داخلی رکتوم هستند. در لایه های زیرین پوست غده هایی وجود دارند که با بسته شدن مجرای خروجی هرکدام از آن ها منجر به بروز این بیماری در فرد خواهد شد. در اوایل ابتلا به این عارضه هیچ گونه نشانه هایی از وجود آن وجود ندارد ولی به مرور زمان با پشت گوش انداختن درمان فیستول, فرد با احساس درد و ناراحتی زیادی همراه می شود. امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی از روش های راحت تری برای مداوای آن استفاده می کنند که جراحی با لیزر از این دسته می باشد.

روش های درمان فیستول معقدی

برای درمان بیماری های نشیمنگاهی از قبیل بواسیر, فیستول و… راه های زیادی وجود دارد ولی اکثر افراد به دلیل ترس و واهمه ای که از جراحی دارند, سعی می کنند از درمان های گیاهی و دارویی برای مداوای این عارضه استفاده کنند. خوشبختانه در زمینه پزشکی بالخصوص جراحی, پیشرفت های شگرفی داشته ایم که نمونه بارز آن لیزر می باشد. در ادامه با مزیت های بیشتری از این نوع روش درمانی آشنا خواهید شد که عبارتند از:

  1. اولین مزیتی که برای این نوع از جراحی می توان نام برد, کاهش عارضه بی اختیاری مقعد در دفع مدفوع می باشد.
  2. زخم ناشی از لیزر نسبت به عمل های باز و سنتی دارای سرعت بالایی در بهبود و ترمیم می باشند.
  3. انتقال عفونمت های خطرساز همچون ایدز و هپاتیت که در روش های سنتی متداول است, وجود نخواهد داشت.
  4. استفاده از لیزر زمان کمتری را از کادر پزشکی گرفته و این امر سبب افزایش ت کادر اتاق عمل خواهد شد.
  5. بهره بردن از این راه کار درمانی سبب کنترل عروق خونی شده و در نتیجه میزان خونریزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  6. عدم نیاز به پانسمان های طولانی و بزرگ از دیگر ویژگی های این درمان فوق العاده است و توصیه پزشکان مبنی بر پوشش دادن محل زخم با مقداری باند کوچک است.
  7. مشکل ساز نبودن روند درمان برای بیمار و راحت پیش رفتن مداوای فیستول
  8. ترخیص بیمار 20 دقیقه بعد از عمل و عدم بستری شدن در بیمارستان از جمله مزیت هایی است که برای افراد پر مشغله پر کاربرد می باشد.
  9. عمیق نبودن میزان جراحت ناشی از لیزر سبب شده که بافت های اطراف مقعد دچار آسیب دیدگی نشوند. با این روش خبری از عفونت های بعد از جراحی نبوده و بیماران می توانند به راحتی هر چه تمام و بدون ترس نسبت به درمان اقدام کنند.
  10. فعال و سرپا شدن بیمار بعد از جراحی از دیگر مزیت های عمل با لیزر خواهد بود که برای افراد سالخورده بسیار حائز اهمیت می باشد. همانطور که می دانید کهن سالان به دلیل عدم فعالیت و تحرک ورزشی بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به بیماری آمبولی (لخته شدن خون در رگ های پا) هستند.
  11. در روش سنتی فرد بیمار می بایست قبل از عمل, آزمایش و چکاپ کاملی را ارائه می داد که هر کدام از این موارد پرهزینه و زمان بر بود. در جراحی با لیزر نیازی به انجام آزمایشات طولانی و وقت گیر نمی باشد.
  12. لیزر به دو نوع کم توان و کم توان تقسیم بندی می شود که این ویژگی سبب گستردگی بیشتر برای جراح مربوطه در مقابله با عارضه های وخیم خواهد شد.
  13. دوره نقاهت کوتاه مدت در مقایسه با روش های دیگر درمان
  14. افزایش درصد موفقیت نسبت به عمل باز و سنتی
  15. بازگشت به محیط کار و زندگی در زمانی بسیار کوتاه
  16. عدم استفاده از داروهای بیهوشی و جایگزین آن تزریق بی حسی موضعی

هزینه لیزر فیستول مقعدی چقدر می باشد؟

فیستول مقعدی جزء بیماری های پیچیده نشیمنگاهی است که با تاخیر در درمان آن منجر به گسترش عفونت و افزایش کانال های آبسه خواهد شد. برای از بین بردن این عارضه بهترین و سریع ترین راهکار جراحی با لیزر می باشد که جایگزین مناسبی برای درمان های سنتی و باز می باشد. به طور معمول هزینه لیزر فیستول مقعدی در های خصوصی انجام می شود و میزان مبلغ پرداختی برای بیمار از 2 میلیون تومان (بسته به میزان وخامت عارضه) شروع خواهد شد.

مراقبت های لازم و ضروری بعد از عمل فیستول مقعدی

به احتمال زیاد شما نیز جزء کسانی هستید که نمی دانید بعد از عمل فیستول چه کاری را باید انجام دهید. برای جلوگیری از بازگشت مجدد و ایجاد عفونت رعایت یکسری نکات و دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی لازم و ضروری می باشد که عبارتند از:

  1. مصرف مرتب داروهای تجویز شده پزشک معالج
  2. نوشیدن 8 الی 9 لیوان مایعات و آب در طول روز
  3. استفاده از منابع غنی شده فیبری همچون سبزیجات و میوه جات
  4. درمان یبوست
  5. انجام تحرکات و فعالیت ورزشی در طول روز
  6. استراحت کافی به دور از استرس
  7. پرهیز از نشستن و ایستادن های طولانی مدت در یک مکان متناوب
  8. تعویض پانسمان طبق دستور پزشک معالج
  9. تمییز نگه داشتن نواحی نشیمنگاهی و شستن روزانه محل زخم با آب گرم

هزینه درمان فیستول توسط بیمه

آیا بیمه تعرفه درمان فیستول مقعدی را متقبل می شود؟

به طور معمول شرکت های بیمه ای تعرفه درمان بیماری های نشیمنگاهی همچون فیستول را متقبل نمی شوند و دلیل اصلی آن هزینه بر بودن جراحی آن می باشد. البته ناگفته نماند که برخی از این شرکت ها مانند بیمه تکمیلی تعرفه مداوای این عارضه را مداوا می کند ولی تنها کاری که باید در این زمینه مدنظر قرار داد کسب اطلاعات لازم در رابطه با شرکت مورد نظر می باشد.

مقالات پیشنهادی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.