درمان بواسیر با روغن زیتون

 

دانستن این نکته حائز اهمیت است که پیشگیری در اکثر مواقع, راحت تر از درمان های پر ریسک می باشد. اگر تا حدودی نسبت به رژیم غذایی و عادات های روزانه خود اهمیت داده و آن را بهبود ببخشید, می توانید از ابتلا به بیماری های نشیمنگاهی مانند بواسیر جلوگیری کنید. البته ناگفته نماند که ما این موضوع را به طور کامل در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد. بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در طول این سال ها افراد زیادی به آن مبتلا شده اند و دلیل آن چیزی جز طرز زندگی اشتباه جوامع امروزی نیست. در هر حال تیم پزشکی ما در اینجا هستند تا شما را با روش های متنوع مانند درمان بواسیر با روغن زیتون و… آشنا کنند و اینکه آیا با گیاهان دارویی می توان بواسیر را درمان کرد یا خیر؟.

بیماری شایع بواسیر یا همان هموروئید

به جای اینکه به دنبال روش های درمان بواسیر باشید! ابتدا می بایست با شرایط بیمار و همچنین انواع آن آشنا شوید. چرا که یادگیری تمامی این موارد باعث شناخت بیماری و بهره گیری از روش های درمان می شود و اگر بخواهید با روش هایی که در رسانه های اجتماعی  می آموزند جلو بروید, به طور قطع با شکست مواجه خواهید شد و به نتیجه نمی رسید. اما هموروئید چگونه به وجود می آید؟ و چه عواملی در بروز آن دخالت دارند؟. بواسیر بیماری پیچیده ای است و نمی توان با یک روش در هر شرایطی از آن استفاده کرد چرا که ممکن است میزان التهاب بواسیر درحدی زیاد باشد که توانایی روش های خانگی در درمان آن بی اثر بوده و بیمار را مجبور به جراحی باز یا لیزر درمانی کند. خود بواسیر به دو دسته کلی هموروئید خارجی و داخلی تقسیم می شوند. زمانی که این بیماری در داخل مقعد وجود داشته باشد به آن بواسیر داخلی گویند و بواسیر خارجی برعکس قبلی است یعنی التهاب و تورم آن در خارج از مقعد قابل مشاهده بوده و با روش های خانگی می توان آن را درمان کرد.

بواسیر هیچ تفاوتی برای جنسیت و سن قائل نیست و می تواند در هر شخص و با هر نوع بیماری قبلی بروز کند. در اکثر جوانان با میانگین سنی  18 تا 35 سالگی این بیماری بسیار رایج بوده و دلیل آن چیزی نیست جز رژیم غذایی نادرست. البته دلایل دیگری نیز وجود دارند که در مردان بیشتر رویت می شود مانند: حمل سنگین بار که موجب فشار بیش از حد به رگ های ناحیه مقعد شده و فرد را با بیماری های از این چنینی مواجهه می کند.

هموروئید داخلی

نوع دیگری از بواسیر که با خونریزی همراه بوده و تشخیص آن سختر می باشد, هموروئید داخلی است. متاسفانه در کشور ما اهمیت زیادی به این بیماری نمی دهند و تصور می کنند که درد ناحیه مقعد ناشی از یبوست جزئی می باشد. در صورتی که این گونه نیست  و ممکن است تا مدت ها هیچ گونه علایمی نداشته باشید ولی بعد از بزرگ شدن التهاب و تورم داخلی, نیازمند عمل های جراحی می باشند. در این زمینه باید خاطر نشان کنم که افراد باید نسبت به هر موضوعی بی تفاوت نبوده و از آن آگاهی های لازم را پیدا کنند. البته بواسیر داخلی در بعضی از مواقع با درد و خونریزی همراه بوده و باید سریعا به پزشک مراجعه کرده تا منجر به عفونت های احتمالی نشود.

بواسیر داخلی به 4 دسته کلی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

بواسیر داخلی از نوع یک: در این مرحله بواسیر به شکل ابتدایی نمایان می شود. بخاطر اینکه با درد و خونریزی همراه نبوده می توان آن را به روش های خانگی درمان کرد.

بواسیر داخلی از نوع دو: این نوع از بواسیر بدلیل اینکه موجب ایجاد بافت های اضافی در مقعد می شود, از شدت بیشتری نسبت به مرحله قبلی برخوردار می باشند. در صورتی که برای درمان آن بی تفاوت باشید, به مرور زمان با درد و خونریزی بیشتر مواجهه خواهید بود.  درمان بواسیر با روغن زیتون در این مرحله کارآمد می باشد و می توانید به صورت خوراکی یا استعمال از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط

بواسیر داخلی از نوع سه: در این مرحله به علت بیرون زدگی بافت های اضافی ناحیه رکتوم, بیمار باید سریعا به پزشک مراجعه کرده تا روند بهبود از سر گرفته شود. بواسیر را با روش های مختلفی معالجه می کنند ولی به صرفه ترین و کارآمدترین آن لیزر درمانی است. دقت داشته باشید که لیزر درمانی درد و خونریزی نداشته و زمان جراحی نسبت به عمل باز بسیار کوتاه می باشد.

بواسیر داخلی از نوع چهار: به دلیل شدت گرفتن درد و خونریزی, لیزر درمانی بهترین گزینه برای بهبود یافتن سریع بیمار می باشد. البته احتمال وجود نشانه هایی از عفونت در بدن بیمار وجود دارد که برای مطمئن شدن باید آزمایشاتی را قبل از عمل انجام دهند.

هموروئید خارجی

بواسیر خارجی, همان طور که از اسم آن نیز پیداست در خارج از رکتوم به وجود آمده و راحتر می توان آن را تشخیص داد چرا که تشکیل این بیماری در داخل مقعد نبوده و روند درمان آسان تری نسبت به بواسیر داخلی دارد. این سخن مهم را از ما به یاد داشته باشید که هرگونه خونریزی در نواحی نشیمنگاهی باید مورد ارزیابی پزشک قرار گیرد و در صورت عدم درمان آن موجبات بروز عفونت های مقعدی را به همراه خواهد داشت.

مهمترین دلایل ابتلا به بواسیر چیست؟

بالاخره به یکی از مهمترین بخش های مقاله رسیدیم که پاسخ سوالات بسیاری از افراد داده خواهد شد. بواسیر بیماری است که از عدم پیشگیری و رعایت نکردن نکات ضروری روزمره زندگی به وجود می آیدکه مهمنرین آن ها را بیان خواهیم کرد:

  • سابقه بیماری های گوارشی و یبوست
  • عدم مصرف آب کافی در طول روز
  • نشستن های طولانی مدت و بی تحرکی
  • چاقی مفرط
  • مصرف غذاهای پرادویه
  • انجام ورزش های سنگین
  • اعتباد به مواد مخدر
  • فشارآوردن در زمان اجابت مزاج
  • بارداری مکرر

درمان بواسیر با روغن زیتون

درمان بواسیر با روغن زیتون

یکی از روش هایی که افراد مبتلا به بواسیر به دنبال آن هستند تا از تیغ جراحی در امان باشند, درمان های خانگی مانند روغن زیتون می باشد. روغن زیتون را می توانید به دو روش خوراکی و استعمال تهیه کنید که هرکدام از آن ها ویژگی های مختص خود را به همراه خواهند داشت. توصیه می شود زیتون را به صورت خوراکی تهیه کرده و میل کنید; چرا که مصرف زیتون خوراکی موجب روان شدن حرکات روده شده و از یبوست جلوگیری می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.